Wyniki ankiety dotyczącej celowości przygotowywania przedstawień niemieckojęzycznych dla uczniów gimnazjum

 

 

W ankiecie wzięło udział 42 uczniów z kl. II G (24 uczniów) i III F (18 uczniów) [ankieta została przeprowadzona w roku szkolnym 2001/2002]

 

1). Na pyt.1: „Czy chętnie oglądasz przedstawienia w wersji niemieckojęzycznej?” 77%  ankietowanych (32 osoby) odpowiedziało „bardzo chętnie” , 21% (9 osób) – „chętnie”,

2% (1 osoba) zakreśliła odpowiedź „niechętnie”.

 

 

 

 

2). Na pyt. 2: „Czy tego rodzaju przedstawienia zachęcają cię do rozwijania własnych umiejętności w zakresie wiedzy z języka niemieckiego?” 60% ankietowanych (25 uczniów) odpowiedziało „tak”, 33%(14 uczniów) - „raczej tak”, 7% (3 osoby) - „raczej nie”.

 

 

 

 

3).Na pyt. 3. „Jak oceniasz przygotowanie i grę aktorów?” 50% ankietowanych (21 osób) oceniło je na „6”, 43% (18 uczniów) na „5” i  7% (3 osoby) na „4”.

 

 

 

 

4). Na pyt. 4. „Czy wziąłbyś udział w tego rodzaju przedstawieniach?” 56% ankietowanych  (23 osoby) udzieliło odpowiedzi „tak”, 32% (13 osób) – „raczej tak”, 12% ( 5 uczniów) zakreśliło odpowiedź „raczej nie”.

 

 

 

 

5). Na pyt. „Czy przygotowywanie przedstawień niemieckojęzycznych uważasz za potrzebne?” 100% ankietowanych udzieliło odpowiedzi „tak”.

 

 

 

 

  

Przedstawione wyniki pozwalają stwierdzić, że wszyscy ankietowani uważają przygotowywanie przedstawień niemieckojęzycznych za potrzebne. 54% ankietowanych uczniów na pytanie „Czy wziąłbyś udział w tego rodzaju przedstawieniach ?” odpowiedziało „tak”, a 31% - „raczej tak”. Wynik wskazuje iż uczniowie wykazują chęć uczestnictwa  w  przedstawieniach niemieckojęzycznych.

50% ankietowanych oceniło grę aktorów na ocenę „6”, 43% na ocenę „5” i  7% na „4”.Wyniki wskazują więc, iż uczniowie bardzo dobrze opanowali grę aktorską i zostali dobrze przygotowani przez nauczycieli do odegrania swoich ról.

54% ankietowanych  stwierdziło, iż tego rodzaju przedstawienia zachęcają ich do rozwijania własnych umiejętności w zakresie wiedzy z języka niemieckiego.

Na pytanie „Czy chętnie oglądasz przedstawienia w wersji niemieckojęzycznej?” 76% ankietowanych odpowiedziało „bardzo chętnie”, natomiast 21,5% - chętnie. Odpowiedzi te wskazują, że uczniom podobają się przedstawienia niemieckojęzyczne przygotowywane w szkole. Na tej podstawie możemy stwierdzić, że trud włożony przez nauczycieli w ich przygotowanie jest doceniany przez młodzież i wpływa wychowawczo na ich postawy życiowe, rozbudza zainteresowanie językiem oraz fantazję i kreatywność uczniów.

 

 

                                                                                                                  Opracowały:

                                                                                                      Agnieszka Hałaczkiewicz

                                                                                                         Marzena Łodzińska