Ankieta dotycząca celowości przygotowywania przedstawień niemieckojęzycznych dla uczniów biorących w nich udział
Ankieta przeprowadzona została w roku szkolnym 2001/2002 przez nauczycielki języka niemieckiego Agnieszkę Hałaczkiewicz oraz Marzenę Łodzińską wśród 17 uczniów
Publicznego Gimnazjum w Pajęcznie z kl. IIG, IIC, IIB, IID, IG, IIIC
Na pyt.1: „Czy chętnie bierzesz udział w przedstawieniach niemieckojęzycznych?” 88% ankietowanych (15 osób) zakreśliło odpowiedź „a”- „bardzo chętnie”, 12% (2 osoby) wybrało odpowiedź „b”- „chętnie”, żadna z ankietowanych osób nie zakreśliła odpowiedzi „c”- „niechętnie”.
Na pyt. 2: „Czy poprzez udział w przedstawieniach zdobywasz nowe wiadomości i rozszerzasz zasób słownictwa?” 100% ankietowanych (17 osób) odpowiedziało „tak”.
Na pyt. 3 „Praca nad przygotowaniem przedstawienia:” odpowiedź „a”-„sprawia mi radość” zakreśliło 68% ankietowanych (13 osób), odpowiedź „b”- „prezentacja moich umiejętności aktorskich daje mi satysfakcję” wybrało 21% (4 osoby), odpowiedź „c”- „lubię gorączkę przygotowań” zakreśliło 11% (2 osoby), nikt z ankietowanych nie zakreślił odpowiedzi „c”- „jest nudna i męcząca”.
Na pyt. 4 „Jak oceniasz pomoc nauczycieli- opiekunów?” 94% ankietowanych (16 osób) oceniło ją na „6”,6% (1 osoba) na „5”.
Na pyt. 5 „Czy w przyszłości weźmiesz udział w podobnych przedstawieniach?” 100% ankietowanych udzieliło odpowiedzi „tak”.
Podsumowanie wyników ankiety
Przedstawione wyniki ankiety pozwalają stwierdzić, że wszyscy ankietowani poprzez udział w przedstawieniach zdobywają nowe wiadomości i poszerzają zasób słownictwa. 88% ankietowanych „bardzo chętnie” i 12% „chętnie” bierze udział w przygotowywaniu przedstawień niemieckojęzycznych.
Praca nad przedstawieniem sprawia radość 76% ankietowanych uczniów, daje satysfakcję z prezentacji własnych umiejętności- 23% 11% stwierdza, że lubi gorączkę przygotowań. Żadna z ankietowanych osób nie uważa, że praca nad przedstawieniem jest nudna i męcząca.
94% ankietowanych uczniów oceniło pomoc nauczycieli_ opiekunów na „6”, 6% przyznało „5”. Na pytanie „Czy w przyszłości weźmiesz udział w podobnych przedstawieniach?” 100% ankietowanych udzieliło pozytywnej odpowiedzi.
Biorąc pod uwagę przedstawione wyniki ankiety można stwierdzić, że przygotowywanie niemieckojęzycznych przedstawień znajduje dużą aprobatę wśród uczniów, wpływa pozytywnie na rozwój osobowości młodego człowieka, daje uczniom satysfakcję i radość, sprzyja zdobywaniu nowej wiedzy. Uczniowie doceniają pomoc i trud nauczycieli.
Opracowały
Agnieszka Hałaczkiewicz
Marzena Łodzińska