Ankieta dotycząca celowości przygotowywania przedstawień niemieckojęzycznych dla uczniów biorących w nich udział

 

Ankieta przeprowadzona  została w  roku szkolnym  2001/2002 przez nauczycielki języka niemieckiego   Agnieszkę   Hałaczkiewicz   oraz   Marzenę   Łodzińską  wśród   17   uczniów

Publicznego Gimnazjum w Pajęcznie z  kl. IIG, IIC, IIB, IID, IG, IIIC

 

Na pyt.1: „Czy chętnie bierzesz udział w przedstawieniach niemieckojęzycznych?” 88% ankietowanych (15 osób) zakreśliło odpowiedź „a”- „bardzo chętnie”, 12% (2 osoby) wybrało odpowiedź „b”- „chętnie”, żadna z ankietowanych osób nie zakreśliła odpowiedzi „c”- „niechętnie”.

 

 

 

 

Na pyt. 2: „Czy poprzez udział w przedstawieniach zdobywasz nowe wiadomości i rozszerzasz zasób słownictwa?” 100% ankietowanych (17 osób) odpowiedziało „tak”.

 

 

 

 

 

Na pyt. 3 „Praca nad przygotowaniem przedstawienia:” odpowiedź „a”-„sprawia mi radość” zakreśliło 68% ankietowanych  (13 osób), odpowiedź „b”- „prezentacja moich umiejętności aktorskich daje mi satysfakcję” wybrało 21% (4 osoby), odpowiedź „c”- „lubię gorączkę przygotowań” zakreśliło 11% (2 osoby), nikt z ankietowanych nie zakreślił odpowiedzi „c”- „jest nudna i męcząca”.

 

 

 

 

Na pyt. 4 „Jak oceniasz pomoc nauczycieli- opiekunów?” 94% ankietowanych (16 osób) oceniło ją na „6”,6% (1 osoba) na „5”.

 

 

 

  

 

Na pyt. 5 „Czy w przyszłości weźmiesz udział w podobnych przedstawieniach?” 100% ankietowanych udzieliło odpowiedzi „tak”.

 

 

 

 

 Podsumowanie wyników ankiety

 

Przedstawione wyniki ankiety pozwalają stwierdzić, że wszyscy ankietowani poprzez udział w przedstawieniach zdobywają nowe wiadomości i poszerzają zasób słownictwa. 88% ankietowanych „bardzo chętnie” i 12% „chętnie” bierze udział w przygotowywaniu przedstawień niemieckojęzycznych.

Praca nad przedstawieniem sprawia radość 76% ankietowanych uczniów, daje satysfakcję z prezentacji własnych umiejętności- 23% 11% stwierdza, że lubi gorączkę przygotowań. Żadna z ankietowanych osób nie uważa, że praca nad przedstawieniem jest nudna i męcząca.

94% ankietowanych uczniów oceniło pomoc nauczycieli_ opiekunów na „6”, 6% przyznało „5”. Na pytanie „Czy w przyszłości weźmiesz udział w podobnych przedstawieniach?” 100% ankietowanych udzieliło pozytywnej odpowiedzi.

Biorąc pod uwagę przedstawione wyniki ankiety można stwierdzić, że przygotowywa­nie niemieckojęzycznych przedstawień znajduje dużą aprobatę wśród uczniów, wpływa po­zytywnie na rozwój osobowości młodego człowieka, daje uczniom satysfakcję i radość, sprzyja zdobywaniu nowej wiedzy. Uczniowie doceniają pomoc i trud nauczycieli.

 

                                                               Opracowały

                                                     Agnieszka Hałaczkiewicz

                                                       Marzena Łodzińska