Home Samorząd uczniowski

Samorząd uczniowski

Samorząd uczniowski

 

Nauczyciele prowadzący: Joanna Strzelczak, Aneta Bęben


Opis zajęć:


W ramach autorskiego programu Program działalności Samorządu Uczniowskiego od 2003r.zajęcia prowadzone są z uczniem aktywnym społecznie w środowisku szkolnym, lokalnym, wykorzystując jego energię, pomysłowość, przedsiębiorczość, zapał. Organizuje się akcje charytatywne, demokratyczne wybory rzecznika praw ucznia, opiekuna samorządu.


Opis dokonań uczniów:


Uczniowie organizują wiele akcji charytatywnych na rzecz ciężko chorych uczniów szkoły, co roku akcję „Jestem Mikołajem” -zbiórka słodyczy (przygotowywane są paczki); sprzedaż własnych wypieków; zbiórka używanych podręczników dla biednych, potrzebujących uczniów i dla pobliskiego, rodzinnego domu dziecka


Zajęcia służą odkrywaniu i rozwijaniu uzdolnień społecznych, interpersonalnych, aktywności obywatelskiej i wolontariatu.

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego

w roku szkolnym 2015/2016

Samorząd Uczniowski tworzą:Kinga Misiak kl. IIa, Alicja Mielczarek kl.IIc, Oliwia Góral kl.IIe, Igor Ingot kl.IIc, Szymon Pęciak kl.IIb, Natalia Nowak kl.IIc, Bartosz Beśka kl.IIa, Jan Stochmiałek kl.IIc, Julia Dymek kl.Ib, Kacper Bednarski kl.Ib, Klaudia Jura kl.Ic, Amelia Bernaś kl.Ia.

PAŹDZIERNIK

  1. Zorganizowanie i przeprowadzenie demokratycznych wyborów Członków Samorządu Uczniowskiego
  2. Włączenie się do współorganizowania DNIA PAPIESKIEGO – sprzedaż kremówek na terenie szkoły, zebrane fundusze przekazane na rzecz fundacji ,,Dzieło Nowego Tysiąclecia’’

LISTOPAD

  1. Udział w środowiskowych obchodach Święta Niepodległości

STYCZEŃ

  1. Udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy
  • Włączenie do pieczenia ciast społeczność gimnazjalną i sprzedaż ich na terenie szkoły
  • Zbiórka pieniędzy w mieście – w niedzielę

MARZEC

  1. Przygotowanie upominków w postaci ciasteczek w kształcie serc z okazji ,,Dnia Kobiet’’
  2. Uczestniczenie w pracach przygotowujących środowiskowe przedsięwzięcie – Jarmark Wielkanocny.

KWIECIEŃ

  1. Twoje drugie śniadanie – przygotowanie zestawów śniadaniowych ze zdrową żywnością.

MAJ – CZERWIEC

  1. Zorganizowanie wspólnie z gazetką szkolną ,,Szpila’’ wycieczki do teatru do Łodzi na spektakl ,,Szalone Nożyczki’’
  2. Udział w środowiskowych obchodach ŚWIĘTA KONSTYTUCJI 3 MAJA
  3. Podsumowanie całorocznej pracy – mocne i słabe strony samorządu
  4. Zakończenie roku szkolnego – wręczenie nagród książkowych

OPIEKUNOWIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO: Joanna Strzelczak, Aneta Bęben.

 


 

PROTOKÓŁ KOMISJI WYBORCZEJ Z WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

Dnia 29.10.2015r. zostały przeprowadzone w Publicznym Gimnazjum  w Pajęcznie demokratyczne wybory do Samorządu Uczniowskiego.

Komisja wyborcza w składzie:

Przewodnicząca: Jolanta Bernaś – Engel – nauczyciel

Członkowie:  Aneta Bęben – nauczyciel, opiekun Samorządu Uczniowskiego

Joanna Strzelczak – nauczyciel, opiekun Samorządu Uczniowskiego

Katarzyna Smolarz kl.IIIc

Patrycja Sobantka kl.IIIc

Monika Szczęsna kl.IIIc

Komisja po przeliczeniu głosów wyłoniła 12 przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego.

Są to uczniowie, którzy otrzymali największą liczbę głosów:

Nazwisko i imię, klasa

Liczba uzyskanych głosów

1. Misiak Kinga  kl.2a

94

2. Mielczarek Alicja   kl.2c

68

3. Góral Oliwia  kl.2e

67

4. Pingot Igor  kl.2c

58

5. Dymek Julia    kl.1b

50

6. Bednarski Kacper    kl.1b

48

7. Pęciak Szymon    kl.2b

46

8. Jura Klaudia    kl.1c

43

9. Nowak Natalia    kl.2c

41

10. Bernaś Amelia    kl.1a

39

11. Beśka Bartosz   kl.2a

38

12. Stochniałek Jan   kl.2c

37

Publiczne Gimnazjum w Pajęcznie liczy 370 uczniów.

Głosowało:

295 uczniów,

15 nauczycieli.

Oddano głosów:

ważnych – 292

nieważnych - 18

 


SPRAWOZDANIE Z ORGANIZACJI

 

WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

 

Miejsce: I piętro, duży korytarz w Publicznym Gimnazjum w Pajęcznie

 

Czas: 9:00 – 14:30 07.01.2011r.

 

Sposób: sprzedaż ciast

 

Organizator: samorząd uczniowski

 

Opiekunowie: Joanna Strzelczak

 

Uczestnicy: uczniowie gimnazjum, dyrekcja, nauczyciele, pracownicy obsługi

 

Cele:

  • włączenie do akcji całej społeczności gimnazjalnej

  • wsparcie akcji WOŚP

  • kontynuowanie „tradycji” WOŚP jaka jest w naszej szkole

  • angażowanie rodziców

  • zdobycie nowej umiejętności przez uczniów, jaką jest pieczenie ciast

  • współtworzenie „projektu” – ciasta: pomysł, udany efekt końcowy (nie zakalec)

  • organizowanie czasu wolnego młodzieży

 

Samorząd Uczniowski:

  • aktywizuje młodzież

  • rozdziela obowiązki

  • przygotowuje ogłoszenia, informacje

  • przygotowuje bufet

  • organizuje tacki, serwetki, sztućce

 

Wnioski:

  • Została zebrana kwota 725,57zł. Młodzież sprzedała ponad 40 ciast.

  • Taka forma przeprowadzenia akcji charytatywnej daje ogromne zadowolenie nie tylko stronie zainteresowanej, której zostaną przekazane pieniądze. W naszym przypadku to duża radość dla uczniów.

  • Taki charakter akcji sprawia, że kwota pieniężna jest większa, niż zwyczajne wrzucenie pieniędzy do puszki. A dlaczego ma być łatwo, prosto i zwyczajnie?

  • Należy kontynuować organizowanie akcji WOŚP.

  • Nie rezygnować z formy, a więc pieczenia i sprzedaży ciast (to się sprawdziło)

 

OPINIE

CZŁONKÓW SAMORZADU UCZNIOWSKIEGO

1.Nazywam się Dominika Mielczarek i jestem członkiem Samorządu Uczniowskiego. Bardzo się cieszę, że mogę wraz z innymi poświęcać swój czas naszej szkole. Dzięki pracy w samorządzie, możemy reprezentować problemy naszych kolegów i koleżanek ze szkoły. Ciągle uczymy się samodzielności i przedsiębiorczości. Oprócz tego, że na regularnie odbywających się spotkaniach jest ciężka praca, można także pogawędzić w gronie przyjaciół i świetnie się razem bawić. Organizujemy wiele akcji charytatywnych oraz bierzemy udział w już istniejących, np.w  WOŚP. Staramy się umilać szkolne życie uczniów naszego gimnazjum poprzez wszelakie dyskoteki, słodkie kawiarenki czy sprzedaż pączków. Uczniowie bardzo chętnie podchodzą do naszych pomysłów i nasza praca jest zawsze doceniona. Samorząd uczestniczy we wszystkich uroczystościach szkolnych i godnie reprezentuje swoją obecność w murach naszej szkoły. Najbardziej w pracy w Samorządzie Uczniowskim podoba mi się to, że każdy z nas ma równe prawa i może przedstawić swój pomysł innym członkom. Gdy coś organizujemy, zawsze mamy opisany plan działania oraz każdy jest przydzielony do swoich obowiązków. Taka postawa pomoże nam w przyszłym życiu.
Podsumowując uważam, że to bardzo dobrze, iż Samorząd Uczniowski działa na terenie naszej placówki i czynnie uczestniczy w życiu szkoły. Sądzę, że wszyscy członkowie starają się jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki i stawać na wysokości zadania. Już niedługo zakończenie roku szkolnego. Bardzo trudno będzie mi się pożegnać ze spotkaniami z kolegami i koleżankami z samorządu, ale mam nadzieje, że nasza znajomość nawet po zakończeniu pracy na rzecz szkoły, się nie zakończy.
Dominika Mielczarek kl.IIId

2.Praca w samorządzie szkolnym wiele nas nauczyła .Nauczyła nas współpracy w grupie, zarządzania czasem, przedsiębiorczości i odpowiedzialności. Praca w samorządzie szkolnym zachęciła nas do pracy poza szkołą. Dzięki uczestniczeniu w życiu szkolnym poznałam wielu nowych znajomych .dzięki pracy w samorządzie rozszerzyłam swoją wiedzę i kreatywność. Do wszystkiego zachęcała i inspirowała nasza opiekun pani Joanna Strzelczak . Teraz wiemy jak radzić sobie w trudnych chwilach i jak ich unikać.

Marta Płuciennik kl.IId

 

3.Praca w Samorządzie Uczniowskim uczy mnie dbania o różne obowiązki. Na naszych spotkaniach staram wykazywać się kreatywnością. Wysłuchuję innych propozycji moich koleżanek, kolegów, czy też naszego opiekuna - p. Joanny Strzelczak. Na koniec, wspólnie podejmujemy najbardziej trafną decyzję. Szanuję zdanie innych. Często panuje na naszych spotkaniach miła atmosfera i to właśnie dzięki temu uczęszczam na nie z przyjemnością. Spotkania uczą mnie pomysłowości i przedsiębiorczości.

Kinga Stępień , klasa IIa

4.Przez te dwa lata nauczyłam się naprawdę wiele rzeczy. Bardzo milo spędziłam ten czas, poznałam  mile i koleżeńskie osoby, samorząd pokazał mi, że szkoła może być naprawdę pomocnym miejscem dla różnych organizacji, praca w samorządzie szkolnym nauczyła mnie współpracy z innymi, przedsiębiorstwa oraz punktualności, dzięki pani Joannie Strzelczak stałam się bardziej pomysłowa. Bardzo lubię swój zespół i wiem, że gdy coś robimy możemy na sobie polegać i sobie zaufać.

Katarzyna Gralińska kl.IIa

5.Praca w samorządzie uczniowskim uczy bardzo dużo pożytecznych rzeczy. Wymaga zorganizowania i współpracy z innymi. Dzięki naszemu opiekunowi pani Joanny Strzelczak przyszło nam to wszystko o wiele łatwiej i przyjemniej. Atmosfera na zajęciach była miła i pracowało się wspaniale.

Alicja Gajęcka kl.IIa

6.Praca w SU nauczyła mnie w dużej mierze odpowiedzialności, a także przedsiębiorczości. Wymagała także od nas współpracy. P. Joanna Strzelczak była dla nas inspiracją, motywowała nas do tworzenia ciekawych projektów. Dzięki pracy w samorządzie rozbudziłam swoją kreatywność. Podczas zebrań Samorządu Uczniowskiego panowała zawsze miła atmosfera. Był czas zarówno na pracę, jak i na żarty.

Klaudia Usarek kl. IIIa